luni, 28 noiembrie 2011

Dirk Riske si prabusirea mitului despre proteina animala

Povestea lui Dirk Riske am citit-o pentru prima data - deja cu mai multi ani in urma - in revista Aliantei pentru Sanatate din Germania "Natürlich leben", dar de atunci, am continuat sa aud numai lucruri bune despre el, in special datorita faptului, ca Dirk este un membru al aliantei deosebit de activ. 
Povestea lui este o poveste de-a dreptul infricosatoare si tare trista, dar in acelasi timp este si o poveste plina de optimism si de nadejde, ca de altfel toate celelate povesti ale oamenilor care au reusit sa scape de la moarte cu ajutorul hranei vii. Iar povestea lui Dirk, ar putea fi de fapt povestea multora dintre noi. 
Dirk Riske a inceput sa practice din pasiune culturismul inca din adolescenta. Desi era un tanar foarte talentat, antrenorii sai nu au fost totusi multumiti cu peformanta naturala pe care a reusit Dirk sa o atinga, astfel incat, sub presiunea psihica creata de cei din jurul sau, Dirk s-a decis la numai 17 ani, sa-si "ajute" corpul cu steroizi. Tot in aceasta perioada, Dirk incepuse si o calificarea in meseria de macelar, astfel incat avea posbilitatea sa consume zilnic cantitati enorme de carne. Intr-adevar, Dirk a reusit astfel, cu ajutorul medicamentelor (desigur substante interzise prin lege, dar cati sportivi nu se simt obligati sa apeleze la ele, pentru a face fata presiunii psihice extreme, care este exercitatata asupra lor!) si a consumului masiv de carne, sa inregistreze  o crestere a performantei sale - dar... cu ce pret? La nici 24 de ani, Dirk s-a imbolnavit grav - steroizii isi facusera "datoria", medicii au constatat deja prezenta tumorilor pe ficatul sau! Dirk s-a decis insa in aceasta situatie disperata, sa NU urmeze tratamentul medical clasic, ci sa incerce mai intai metodele medicinei alternative. A facut o cura de dezintoxicare, a eliminat complet carnea din alimentatia sa si a trecut pe un regim de viata cu hrana vie, care continea un mare procent de plante verzi din flora spontana. Si nu numai ca Dirk si-a redobandit astfel sanatatea pierduta, dar a reusit sa devina in acest mod, cel mai bun exemplu viu - si aceasta de peste 22 de ani - ca se poate face masa musculara si fara NICIUN fel de proteina animala!!!
Va rog sa va convingeti singuri, privind fotografiile facute de Veronica la Targul de Hrana Vie Rohvolution de la Speyer, in septembrie 2011:
 Dirk a reusit astfel sa se vindece de boala cumplita care il lovise, cu minimul de suferinta posibil (imaginati-va prin ce ar fi fost nevoit sa treaca, daca ar fi urmat chemoterapia sau celelelate terapii care se practica in medicina alopata intr-un astfel de caz), si si-a gasit asa si menirea vietii sale, devenind pentru sute de oameni bolnavi si disperati, aflati in cautarea unei solutii viabile pentru a-si redobandi sanatatea, o adevarata faclie, care reuseste sa destrame intunericul nestiintei,  fricii si nesigurantei.

9 comentarii:

  1. Arata asa intr-un fel incat nici nu se mai potriveste cu peisajul din poza . "look"-ul lui jungle te duce cu gandul la Tarzan. Si nu-i de rau, e de bine. Asa arata un om care traieste "din natura".Asa ar trebui sa aratam cu totii.
    Pupici, si multumesc pentru sustinerea de pe blogul mneu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Angy,

    Comentariile domnului Ghenea m-au deranjat pt. ca sunt scrise " de sus", de aceea m-am simtit cumva obligata sa raspund, pt. a pune macar putin lucrurile la locul lor, dar ca sa fiu sincera, consider ca este energie risipita in zadar, de aceea nici nu am mai revenit cu inca un raspuns......
    Nu stiu daca tu ai citit in copilarie revista Pif, eu eram o cititoare inflacarata, iar acolo era o serie Rahan (asa cum spui si tu, un fel de Tarzan), la care ma duc mereu cu gandul vazandu-l pe Dirk, desigur in tot in sensul pozitiv...
    Dirk arata bine, e tare cumsecade si tolerant si reuseste sa nu fie dogmatic, ceea ce e dupa parerea mea, mare lucru!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ,Mimi
    Ti-am scris saptamana trecuta si pe Facebook,acum m-am gandit sa postez aici,poate mai intereseaza pe cineva intrebarile mele si anume:
    semintele de in,stiu ca cele maro intregi nu se digera (trebuiesc macinate),eu insa le-am cumparat de la Alnatura zdrobite(geschrotet),trebuie sa recunosc ca mi-e mai comod asa.Ce parere ai,isi pastreaza proprietetile in acest fel,sau dimpotriva devin toxice ,cum am mai citit?
    Semintele de susan,le cumpar nedecojite(ungeschält),e bine?
    Si ultima intrebare,algele spirulina sau chlorella,(praf)in ce se pot combina?am incercat doar in apa si au un gust f rau.
    Iti multumesc anticipat.Sanatate multa si sa ai spor la tot ce-i legat de mutat...eu am trecut printr-un astfel de proces nu de mult ,si nu-i deloc usor...Numai bine!
    P.S sper sa mai tinem legatura pe Facebook:)
    Veronica M.

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Veronica,

    stiu ca e mai comod, dar semintele de in (si in general toate nucile, cerealele si semintele)trebuie macinate mereu proaspat....
    Totul trebuie neaparat cumparat ungeschält, de la susan la ovaz!
    Eu cand am luat chlorella era sub forma de tablete....
    Multumesc de incurajari si de mesaj, sigura ca tinem legatura!
    Cu drag,
    mimi

    RăspundețiȘtergere
  5. Este normal sa te insanatosesti astfel. Si eu am fost la un pas de moarte si de 16 ani sunt naturist. Mananc insa si carne dar cruda, fara probleme.

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Marcel,
    Si aici in Germania sunt raw food-istii care mananca carne, asa numitii Instinctos (curentul format in jurul lui Guy-Claude Burger). Eu am ajuns la concluzia ca este mai bine fara carne (in primul rand din motive etice), dar respect alegerea altora, chiar si la grupa mea de sanatate am avut un domn, care manca carne cruda, iar acest lucru nu ne-a impiedicat sa ne intelegem f. bine cu totii si sa nu ne certam niciodata pe ac. tema!
    Daca nu te superi, poti sa-mi spui cati ani ai acum?

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna, Mimi.
    Iti urmaresc blogul cam de la inceputul povestii mele de iubire cu stilul de viata raw-vegan, aproximativ de 4 luni. Si n-am luat niciodata cuvantul, pandind din umbra orice informatie care mi-ar fi putut fi utila pentru minimalizarea eventualelor carente. In paralel studiez carti, articole, documentare recomandate de tine dar si de Olivia sau Ligia si de curand mi-au sosit si 2 dintre cartile d-nei Elena Nita Ibrian.
    Iti multumesc foarte mult pentru toate sfaturile tale echilibrate si de multe ori foarte personale si iti doresc sa te acomodezi usor in noua tara, sa ai inspiratie si aceeasi daruire ca si pana acum.
    Ma bucur pentru aceasta ultima postare deoarece chiar sotul meu ma ruga de curand sa-i recomand o carte din care sa se documenteze cum poate sa obtina crestere de masa musculara la regimul raw pe care-l avem. Cred ca ne-ar fi de mare folos daca ne-ai ajuta cu o recomandare, deoarece suntem pasionati si de excursii montane si nu vrem sa ne scada performanta fizica.
    cu drag,
    CICI.

    RăspundețiȘtergere
  8. Draga Cici,
    Iti multumesc mult, ma bucur ca te-ai hotarat sa scrii! Despre "muschi" si raw vegan au scris si au demonstrat multi americani - Markus Rothkranz a facut filmuletul acesta si la el gasesti multe info: http://www.youtube.com/watch?v=bx_aAjxEHLw, in germana pe pagina lui Dirk Riske.
    Va tin pumnii si va doresc multa sanatate,
    Mimi

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc mult Mimi.
    Daca mi-as mai aminti putintel si ceva germana din cei 4 ani de gimnaziu, ar fi super! Dar ne-om descurca noi cumva.
    Cici.

    RăspundețiȘtergere