marți, 5 aprilie 2011

Integrarea plantelor din flora spontană în hrana zilnică

În sfârşit a avut soţul meu timp să-mi bage şi ultimele fotografii pe calculator (da, citiţi bine, eu NU ştiu să fac acest lucru). Aşa că vă pot prezenta astăzi totuşi şi crema de avocado cu "buruieni" (urzici, păpădie, ştevie, usturoiţă, măcriş, leurdă - toate mixate de data aceasta, dacă dăugaţi ceva mărar şi pătrunjel pentru aromă, nu mai ştie nimeni ce aţi băgat voi de fapt în falsa "salată de vinete"  -  aşa l-am păcălit noi pe tata, care nu ar mânca nici în ruptul capului, nici avocado, nici buruieni crude....):
 Şi cu următoarele fotogtafii mă "lupt" deja o oră, deşteptul cedează primul, aşa că renunţ şi le las să apară aşa cum vor ele şi nu cum ar trebui (nu vor să "stea" bine şi pace!)

Ciuperci umplute cu crema de avocado cu buruieni:
Plantele din flora spontană se pot integra foarte bine şi în maioneza-crema-minune din seminţe de floarea soarelui, cu care puteţi umpleţi ardei sau o puteţi unge pur şi simplu pe felii de roşii, castraveţi, morcovi, etc.:
Şi încă ceva tare simpatic de la Markus Rothkranz  şi care se potriveşte perfect la tema de astăzi:

15 comentarii:

  1. Buna Mimi,
    ah, uitasem de maioneza-crema-minune a ta, abia astept sa ii fac mamei cu urzici cand ajung acasa.
    Super tare si Markus, cat de simplu ne indeamna la sanatate si fericire.
    Multumim din suflet draga mea.
    Mihaela ta

    RăspundețiȘtergere
  2. Vaaai, Mimi! numai bunatati prezinti tu aici!!
    Salivez si-mi imaginez ceva.nu spun ce. :)
    Imi spui daca ciuperca asta e cruda?

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Mimi
    De cum am deschis blog-ul si am vazut pozele, am chemat-o repede pe fiica mea sa vada si ea. Si surpriza - ea le vazuse deja! Nici nu stii ce fericita sunt ca a inceput sa viziteze site-ul tau fara sa o mai ademenesc eu. Esti o cuceritoare...
    Multumesc mult.
    E.

    RăspundețiȘtergere
  4. Va multumesc mult si ma scuz inca o data pt. foografiile "pe-o coasta"!
    Draga Mihaela,
    Mama stia o reteta f. asemenatoare de la ea de acasa, nu a fost de fapt pt. ea nici o noutate, doar ca nu o mai folosise ani de zile. Dar sa nu crezi ca acum si-o face iar mereu...Iti tin pumnii sa reusesti sa-i ajuti pe ai tai, dar sa stii ca o sa fie greu!
    Draga Sakura,
    Da, ciupercile crude sunt f. gustoase, o sa ramai poate si tu (asa mi s-a intmaplt cel putin mie, cand am gustst prima data in viata o ciuperca cruda, acum cativa ani buni) surpinsa de gustul lor bun (asa mi s-a intamplat si la urzici si la sfecla si la multe altele, pe care o viata le-am mancat preparate termic, fara sa fi avut vreodata curiozitatea macar, sa le incerc ce gust au crude...)!
    Draga mea E.,
    Ei, ce vesti bune, ma bucur tare, tare!!!!! Dar in general, tinerii sunt mult mai interesati de hrana vie, de fapt in general, de toate temele actuale (protectia mediului, suferinta, foamete, saracie, etc.) decat cei din generatia noastra (hmmmmmm!!!)....

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, asta cu urzicile era urmatoarea intrebare :)
    Copiii tai mananca cu placere spanacul crud? ma refer in sos; eu il mixez cu branza din kefir, sau cu lapte. dar nu prea am succes la fiul meu. in schimb in salata, ca cea din poza de la mine de printre nori pot sa-i bag orice ca mananca cu o pofta uriasa fara sa-l indemn eu :)
    nu stiu cum sa-mi explic asta...

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga mea,
    Copiii mei sunt din pacate cam refractari, asa este cand TOTI ceilalti (tata, bunici, verisori, matusi,s.a.m.d.) din familie mananca cu totul altfel ca mine. Frunzele de spanac le ascund si eu tot in salata, la fel si celelalte verzaturi, iar in toate supele si mancarurile pun la sfarsit intotdeauna buruieni taiate marunt, ca sa nu se mai vada ce sunt...

    RăspundețiȘtergere
  7. Ha,ha,!! Eu fac asa cu ceapa si morcovul.Le pun blenduite la sfarsit in supa cu galuste. Si adaug ulei de porumb ca sa-i dea un gust bun si culoare. Uite, de ciuperci vreau sa-ti zic ca si eu cu fiul meu mancam la micul dejun crude dar, intr-o zi anul trecut am citit pe alt blog ca ciupercile nu-s bune de mancat crude ptr ca absorb si stocheaza foarte usor orice pesticid/toxina din excremente cu careau fost tratate unde sunt crescute. Si ciupercile erau chiar favoritele fiului meu care le lua din frigider singur si le manca; de trebuia sa i-o iau din mana si sa i-o spal. Si mam gandit ca prin fierbere / coacere evit chestia asta
    Tu ce parere ai?

    RăspundețiȘtergere
  8. Cu ciupercile asa este, de aceea trebuie mare atentie de unde sunt cumparate. Eu iau numai bio sau adun de la padure cu cei de la grupa de sanatate (la ciuperci e usor sa te inseli si de aceea culegem mereu impreuna) si le cojesc - ca solutie de compromis - pt. ca-mi plac si mie tare mult. Din pacate, pesticidele (dar ciupercile absorb si substante radioactive!) raman si in cipercile fierte sau coapte, nu sunt influentate de procesele termice, deci....

    RăspundețiȘtergere
  9. Noh, Mimi draga aseara tarzziu cand am citit mi s-a pus un nod in gat. chiar speram sa existe o rezolvare.
    Cand am citit 1 oara destre asta aproape ca mi-a venit rau de ciuda. Cum pot sa nu ma gandesc atunci cand mananc, ca bunatatea de ciuperca are in ea.. x, y, x..
    Sa le cumpar bio nu e o rezolvare ptr mine deoarece bio e f scump. iar pe cineva care le cultive chiar nu cunosc. Off ma gandesc serios la asta ca parca nu le-as scoate din alimentatia noastra. Daca nici dupa preparare nu scap de x, y, z, atunci... care e solutia?
    Eu chiar sper sa gasesc o rezolvare. Ma gandesc mai mult ptr copiii mei, ca eu .. deja am trait aproape jumate din viata (aproximativ)

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu chiar jumate, dar... eram un pic suparata.
    Mi-am adus aminte ca venea intr-un timp la piata un nene care zicea ca cultiva pleurotus. Abia astept sa-l vad.

    RăspundețiȘtergere
  11. Draga mea,
    Din cauza la cateva cipercute pe zi (in medie) nu mi-as face prea multe ganduri, atata timp cat celelate alimente sunt OK. Eu nu mai imi fac de mai mult timp asa de multe ganduri, uite toate fiintele necuvantatoare, mananca saracele tot, desi omul le-a distrus si le-a murdarit enorm mediul de viata. 100% nu exista in viata, de aceea inceraca sa fii mai destinsa, ca altfel te impovarezi prea tare, ceea ce iar nu e bine deloc....
    Te pup si ma duc pe blogul tau, sa vad daca aflu cati ani ai, ca m-ai facut curioasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Ai dreptate Mimi. Cateodata ma "amplific" singura. Mai ales cand vine vorba de persoanele care le iubesc. Si daca mai sunt si intr-o perioada de oboseala crunta cum sunt acum... ma turez de nu mai stiu unde e frana :)
    N-am decat 36 de ani. hihih. Dar acum sunt obosita si suparata ca de 5 nopti copiii mei tot au febra si tusesc si am acumulat atata tensiune ca nu mai stiu nici sa-mi disciplinez gandurile.

    RăspundețiȘtergere
  13. Te inteleg bine de tot, si eu m-am autostresat ani de zile, in special pt. copilasi!
    Multumesc pt. dezaluirea varstei, de pe blog nu am reusit sa aflu cati ani ai, dar am vazut ca ai copilas mic (si eu am nascut-o pe fetita mea la 36 de ani - hihihi!!!) si te-am apreciat sub 30 de ani (deci raman in continuare catastrofala la sectiunea aproximari si aprecieri)...
    Daca copiii mei se imbolnavesc, ii trec direct pe alimentatie vegana, cat mai cruda posibil si le dau globule homeopatice, ii bag in pat si in general ii rezolv asa f. bine (fetita mea nu a luat in viata ei (7ani) un medicament!), de fiecare data.
    Multa sanatate! Si multe imbratisari virtuale!
    Mimi

    RăspundețiȘtergere
  14. Daca tu draga Sakura iti "bati capul"pentru cateva ciuperci,eu atunci nici nu mai merit sa va citesc.De cateva zile am "degustat" cam multe mancaruri traditionale romanesti,fie ele si de post si simt cumva ca am v-am tradat.
    Imi doresc foarte mult sa ajung la starea in care sa ma uit la o mancare pe care o placeam mult inainte si sa nu o mai poftesc.Cateodata cred ca asta nu se va intampla prea curand...

    RăspundețiȘtergere
  15. Draga Angela,
    Stai linistita, ca va veni candva si vremea asta!!!

    RăspundețiȘtergere